dinsdag 13 juni 2017

KARMA IS A BITCH #2


Welkom bij een nieuwe aflevering van Karma is a Bitch. Zoals jullie in de vorige aflevering (aka bloggy) konden lezen was het leven ff zwaar na een botbreuk in mijn geliefde rechter middelvinger. 

Nou, we waren weer anderhalve week en een ziekenhuisbezoek verder, die intens grote spalk was van mijn vinger, de pijn was wel weer te doen en ik kreeg een kleiner spalkje aangemeten. Na heel veel geregel en gedoe op school was er gelukkig een laptop geregeld (een pen vasthouden voor 2 uur schrijven was nog geen optie) voor tentamens dus hartstikke lekker voorbereidt. 

Alles op een rijtje zou je denken! In de ziektewet in verband met die vinger, dus hartstikke veel tijd om te leren! Het was maandagavond, ik ging netjes op tijd naar bed omdat de trein richting het tentamen om 07:15 de volgende ochtend zou vertrekken. 

En zo geschiedde. HA! MAAR NIET ZONDER DAT KARMA WEER EVEN ROET IN HET ETEN MOEST GOOIEN. 

BAM! 06:50, dinsdagochtend, ik voelde mijn hak van de bovenste traptrede glijden en kon me nergens aan vasthouden (gebroken vinger = no grip) ik flikkerde goed hard van mijn stijle trap naar beneden en landde met 1 voet op een ijzeren verfblik. Na een minuutje te hebben gelegen zag ik mijn teentje compleet scheef op m'n voet staan. BAM! Recht slaan (had ik de week daarvoor  ergens op het prachtige wereldwijde web gelezen bij het breken van het vingertje). 

En toen bleek ik tussen het bloed te liggen. Daar ben ik vrij slecht in (wie is daar goed in?). Mijn teen bloedde keihard, maar het was de laatste kans voor die toets dus: teen vast gemaakt met sporttape, UGG's aan (voor iedereen die mij die dag, het was 23 graden, voor gek heeft verklaard.. het was het enige dat ik aan kon) en naar de trein. 

Eindelijk in APELDOORN (ja dit moet groot) aangekomen bleek de toets in DEVENTER te zijn! Ik zette een strompel-sprintje in naar het station en sprong(ha-ha toch niet, hinkelde) net op tijd de trein richting die tweede stad in. 

Strompel-sprintje twee werdt ingezet om zo nét op het nippertje de tentamenruimte in te mogen. En je raadt het al, GEEN LAPTOP. Succes meid, lekker 2 uur lang een tentamen schrijven met een gebroken vinger. 

KKKGGGGRRRRK. TERUG NAAR DE TEEN. 
's middags toch maar even naar de dokter gebeld, dokter trots dat ik zelf die teen had rechtgezet maar helaas pindakaas, niet meer alleen een gebroken vinger, maar nu ook een gebroken teen!

Ik zei het je toch, karma is a bitch! Maar dit is nog niet alles..

Stay tuned voor volgende week, want karma is en blijft een bitch en er is meer. Echt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten