woensdag 28 september 2016

#TREINLEVEN 2

Nou daar zijn we weer hoor.

Sinds vorige week moet ik weer twee dagen in de week naar school en op de eerste dag van m'n nieuwste treinleven kreeg ik alweer VOLOP inspiratie. Deze keer iets minder zeikerig, maar meer angry!

Hoe gezellig.

Luister(ik bedoel natuurlijk lees), er bestaan echt 'aso oudjes'. Dan bedoel ik oudjes die in een scootmobiel zitten en keihard op je hak inrijden, die de verkeersregels aan hun laars lappen, niet begrijpen dat er nog 80 mensen op het terras zitten en de koffie daarom iets langer duurt óf nog iets pittiger, de koffie te sterk vinden en dan gaan zeuren over dat je dat apparaat van 10 koppen maar weer de deur uit moet doen en filter koffie moet gaan zetten. 

Deze dingen zijn niet uit m'n duim gezogen he, gebeurt echt dit. 

Ohja, ik kan me ook best verzetten tegen burgerlijke dingen, zoals 65+'ers die met z'n allen in de trein hun eigen koffiekan (met kopjes) mee hebben en kaas en worst in boterhamzakjes uit gaan delen. Lekker een dagje weg (maar ergens koffie drinken is te duur). Grr. Blijf thuis joh. 

NOU, wat is m'n punt vraag je je af? Komt het.
Afgelopen week zat ik in de trein en het was echt takke druk en ik zat op een klapstoeltje bij de deur. Er kon nog net 5 man bij in de trein en dat gebeurde dan ook, waaronder 4 oudere mensen, die aan hun tasjes te zien duidelijk naar het Westland geweest waren. Lekker een dagje weg (brr). Aan één van de dames vroeg ik of ze op mijn plek wilde zitten, en daarop antwoordde ze dat ze liever had dat haar zwager kon zitten, want die liep met een stok. 

Tuurlijk. Geen probleem dus ik sta op (vind ook dat dat hoort). Maar denk jij, beste lezer, dat er om mij heen ook maar IEMAND op stond voor die andere 3 ouderen? Volwassenen, jongeren, kinderen? Neen. Volgende halte zie ik een jongen van een jaar of 20 azen op het andere klapstoeltje en nog nét optijd zei ik tegen die vrouw 'oh kijk daar is nog een stoel'. Boze boy gekweekt natuurlijk, maar dat is dan maar jammer hoor. 

WÁT is er aan de hand met deze samenleving? Moeten we campagnes gaan voeren op TV/radio zodat we weer fatsoen krijgen en gewoon opstaan voor ouderen, ze een trapje ophelpen of laten zien hoe de OV chipkaart werkt? Kan me namelijk voorstellen dat dat voor die ouderen nog 100 x zo moeilijk is als voor ons jonge duifjes.  

Nog een puntje in deze eenzijdige discussie. Op opsporing verzocht zie je dan dat overvallers oudere mensen eerst compleet in elkaar slaan. WAT DENK JE VRIEND? Dat die mensen iets proberen als je met een knuppel, pistool of ander voorwerp voor ze staat? Tuurlijk moeten ze niet gaan jatten hé, maar als je dat dan per sé moet doen, laat die mensen dan ff met rust joh. 

Was gezellig, daag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten